פיתוח ישראלי: משאף הקנאביס המדויק בעולם

מדפסות תלת מימד אפשרו לחברת ‘סייקי מדיקל’ (Syqe Medical) הישראלית לפתח משאף המאפשר מתן קנאביס רפואי במינון מדויק עד לרמת ה-100 מיקרוגרם.

כתב: גיא קרלינסקי

אחד מהטיעונים הנפוצים כנגד שימוש רפואי בקנאביס הוא שבשונה מתרופות מקובלות, ריכוז החומר הפעיל בצמח בדרך כלל אינו ידוע ויעילותו משתנה בין דרכי צריכה שונות. לכן, בהיעדר מינון מדויק, רופא לא יכול להמליץ למטופליו על קנאביס כתרופה.

חברת ‘סייקי מדיקל’ מקווה לשים סוף לטיעון הזה בעזרת משאף שפיתחה, המביא לדיוק שלא נראה בעבר. המשאף מאפשר לאחיות ולמטפלים לתת את המינון האופטימלי של צמח הקנאביס, כך שהמטופל יזכה להקלה בסימפטומים מהם הוא סובל וימנע מההשפעות הפסיכו-אקטיביות של הקנאביס.

הדיוק מאפשר מצב אופטימלי בין כאב להשפעה פסיכו-אקטיבית
הדיוק מאפשר מצב אופטימלי בין כאב להשפעה פסיכו-אקטיבית

המשאף פועל על מחסניות ייעודיות המאחסנות גרגירי קנאביס. הוא מפורר את הגרגירים, הופך אותם לאדי קנאביס ומאפשר דיוק עד לרמת ה-100 מיקרוגרם, בקרת טמפרטורה בזמן אמת ותקשורת Wi-Fi. מחקר שנערך בבית החולים רמב”ם בחיפה, הראה כי השימוש במשאף מצליח להעלים עד 45% מהכאב ממנו סבלו המשתתפים, ללא הפרעה לתפקודם התקין.

בזכות הטכנולוגיה

Syqe Inhaler Exo- בשימוש בבתי חולים בישראל
Syqe Inhaler Exo- בשימוש בבתי חולים בישראל

“משאף ‘סייקי’ נוצר במדפסת תלת מימד המשלבת מגוון חומרים, קשיחים וגמישים, כדי ליצור חומר ייחודי שלא ניתן להשיג בתהליך ייצור רגיל,” מסביר רוני עדן, מנהל טכנולוגיות הדפסת תלת מימד ב-‘סו-פאד‘, המשווקת הבלעדית של מדפסות Stratasys בישראל.

עדן הסביר עוד כי בחברת ‘סייקי’ בחרו במדפסות תלת מימד כדי לחסוך בזמן: “בעזרת המדפסת, הם יכלו להדפיס אב-טיפוס בבוקר ולקבל דגם גמור כשחזרו מהפסקת צהריים… אם היו בוחרים בדרכי בניית מודלים מסורתיות, היה לוקח להם חודשים.”

חברת ‘סייקי’ מצהירה באתר שלה: “‘סייקי מדיק שואפת להפוך את הקנאביס וצמחים פסיכו-אקטיביים אחרים לתרופות מרשם מקובלות. החזון שלנו הוא לבזר את פיתוח התרופות ולייעל את המחקר הקליני באופן שיתאים למאה ה-21. כדי להשיג את המטרות הללו, החברה שלנו משתמשת בטכנולוגיות חדישות כבר כמעט 4 שנים ומעסיקה צוות רב-תחומי של מהנדסי אלקטרוניקה, מהנדסי מכונות, מעצבים תעשייתיים, כימאים, ביולוגים, רופאים ורוקחים.”

ראו עוד:
מדפסת באנגים תלת מימד
מחקר ישראלי חדש: אדי מריחואנה מפחיתים עד 45% מהכאב
סנדק ממליץ: כך תצרכו קנאביס רפואי בפעם הראשונה
חדש: קנאביס בהתאמה אישית למוח
CannaTech – כנס טכנולוגיית הקנאביס הראשון בישראל

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר